Deltakeravgift: 700,-
REGISTRERING

Velkommen til konferanse om skaperverksted i skolen.

Det er stadig flere skoler som etablerer skaperrom og trekker skapertankegangen inn i undervisningen. I et skaperverksted kombineres tradisjonelle håndtverksfag med 3D-printing, laserkutting, e-tekstiler og programmerbar elektronikk og elevene gis mulighet til å være utforskende og kreative med teknologi. Et skaperverksted kan være alt fra et fullt utstyrt verksted til en kasse med utstyr som kan flyttes rundt etter behov og en didaktisk tankegang.

På denne konferansen vil vi dele erfaringer fra skoler som er i gang med skaperrom, diskutere modeller og muligheter, presentere konkrete undervisningsopplegg og ha mange hands-on-aktiviteter.

Deltakeravgift kr 700,-

Konferansen arrangeres av Senter for IKT i utdanningen i samarbeid med Oslo vitensenter, Teknisk museum og Norway Makers.

Adresse:
Norsk Teknisk Museum
Kjelsåsveien 143

Hvordan komme seg til konferansen?
Filter sessions
Apply filters to sessions.